יום שבת, 5 בפברואר 2011

פסאדה ירושלמית*

שכונת רחביה, הוקמה בראשית שנות ה-20 של המאה ה-20 על אדמות שהיו בבעלותה של הכנסייה היוונית-אורתודוקסית, ואשר נמכרו לחברת הכשרת היישוב בשנת 1922. החברה העסיקה את האדריכל ריכרד קאופמן, שתכנן אותה כשכונת גנים בהשראת עיר הגנים האירופאית, תוך יישום עקרונות הסגנון הבינלאומי שרווח באותה עת בארץ ישראל.

ראשוני תושביה היו ממנהיגי היישוב היהודי הנבנה בארץ ישראל, ורבים מתושביה הבאים לאורך הדורות היו מנכבדי המדינה. כיום נחשבת רחביה לשכונה יוקרתית, והיא קרובה למרכזיה התרבותיים והמסחריים של ירושלים.

לאחרונה, הופקדה תוכנית האב לשכונת רחביה. מרבית המבנים בשכונה לא הוגדרו כמבנים לשימור ולכן הריסתם מותרת ואף מתומרצת מעצם העובדה שהתוכנית מחלקת זכויות בניה ביד נדיבה. התוכנית משמרת שימור מחמיר רק כשישה מבנים. אלו שכן זכו ל"שימור" יזכו לשימור חזית הבניין בלבד. משמעות הדבר היא שבמקום הבניין ההיסטורי נבנה בית, לעתים בגובה של שש קומות, ועליו מודבקת חזית הבניין הישן.

ועד התושבים להצלת רחביה מתכנן סדרה של פעולות מחאה על מנת להיאבק במדיניותה של עיריית ירושלים בשכונה, שמובילה להרס נכסים היסטוריים ושינוי צביונה של רחביה. חברי ועד התושבים להצלת רחביה מגנים על השכונה, בתיה ותושביה.


להצטרפות למאבק מול העירייה וכרישי הנדל"ן: save.rehavia@gmail.com

*הצגת חזות שאינה אמיתית; לרוב: חיפוי על מצב שאינו תקין. מצרפתית: façade (חזית של בניין).

--

05.03.2010 ~ פורסם בעכבר העיר, כל העיר, ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה