יום שני, 7 במרץ 2011

ביקור באוניברסיטה העברית

השבוע עברתי בדרכי בקמפוס אדמונד י' ספרא של האוניברסיטה העברית. במדשאה המרכזית צד את מבטי פסל גדול, עותק של פסלו של הנרי מור, "אישה עטויה יושבת".

הנרי מור, (1898- 1986), פסל ואמן אנגלי, נולד בקאסטלפורד שבאזור יורקשייר. הוא למד בקולג' המלכותי לאמנות בלונדון. עבודתו החדשנית כפסל התבטאה בעיצוב דמויות ששילבו את הדמות עם הסביבה ע"י יצירת חללים נגטיביים בפסל, המתפקדים כחלק בלתי-נפרד מן העבודה.

קמפוס ספרא נבנה בשכונת גבעת רם החל משנת 1953. בניית קמפוס זה באה לתת מענה למצב שנוצר בתום מלחמת העצמאות. קמפוס הר הצופים היה אמנם בשליטת ישראל, אך בהיעדר רצף טריטוריאלי עם חלקה היהודי של ירושלים נאלצה האוניברסיטה למצוא משכן בבתים זמניים. קמפוס האוניברסיטה נבנה על פי עקרונות קריית הממשלה הסמוכה - בסגנון עיר הגנים האנגלית המורכבת ממבנים פזורים בשטח ירוק שאת כולו מקיף כביש טבעתי. את הקמפוס תכננו האדריכלים ריכרד קאופמן, היינץ ראו ויוסף קלארווין.

עם איחוד ירושלים בעקבות מלחמת ששת הימים, מרבית הפקולטות עברו להר הצופים, ובגבעת רם נותרו בעיקר הפקולטה למדעי הטבע, החוג להוראת המדעים, בית הספר למדע יישומי וחלק ממשרדי המנהל כגון יחידת הרכש. כמו כן מכיל קמפוס זה מוסדות השייכים לאוניברסיטה באופן חלקי כגון את בית הספרים הלאומי ומוסדות שאינם שייכים לאוניברסיטה כגון האקדמיה ללשון העברית והאקדמיה למוסיקה ולמחול.

--

28.05.2010 ~ פורסם בעכבר העיר, כל העיר, ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה