יום שני, 7 במרץ 2011

המועדון במושבה היוונית

ביום שישי טיילתי במושבה היוונית ועברתי ליד המועדון היווני שברחוב יהושע בן נון 8. המועדון הוא ליבה של הקהילה היוונית שחיה בארץ, אליו נוהרים גם ישראלים רבים, שבאים לרקוד, לשיר ואפילו ללמוד את השפה היוונית. המושבה היוונית היא שכונה באזור עמק רפאים בדרום ירושלים, דרומית למושבה הגרמנית. רחוב יהושע בן נון הוא רחובה הראשי, המקביל לרחוב עמק רפאים.

השכונה נוסדה בשנת 1900 על ידי בני העדה היוונית-אורתודוקסית שחיפשו מענה לצפיפות המגורים שלהם ברובע הנוצרי בעיר העתיקה, ותוכננה בדגם של רשת רחובות מקבילים וניצבים זה לזה. בני הקהילה היוונית הוזמנו להשתתף בהגרלת חלקות אדמה, והמשפחות שזכו בהגרלה התחייבו לממן ולדאוג לביצוע הבנייה. השכונה התפתחה במיוחד בשנות ה-20 וה-30, כאשר לארץ הגיעו מהגרים יוונים אורתודוקסים רבים שגורשו מטורקיה.

עם פרוץ מלחמת העצמאות ב-1948 מצאו רוב תושבי המושבה מקלט במנזרי העיר העתיקה. בתום המלחמה המושבה הפכה לשכונה ישראלית, ואוכלסה בעולים חדשים אשר לא שמרו על הסדר והטיפוח שבשכונה. בתים רבים מן השכונה המקורית לא נשמרו או שנעשתה בהם תוספת בנייה שלא תמיד היטיבה עם חזותם האסתטית.

אחרי 1967 חודשה הפעילות החברתית והתרבותית במועדון. המועדון שופץ בתחילת שנות ה-80 בידי התושבים שנשארו במקום, ובידי אלה שחזרו מהעיר העתיקה. כיום נמצא המועדון תחת חסות ממשלת יוון ומתקיימות בו פעילויות שונות הקשורות בתרבות יוון.

--

11.06.2010 ~ פורסם בעכבר העיר, כל העיר, ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה