יום שני, 7 במרץ 2011

צינורות ברחוב הרכבת

ביום שישי, בדרכי מדרך בית לחם הלכתי ברחוב הרכבת לכיוון צומת אורנים. הרחוב, שנמתח משני צידיו של תוואי מסילת הברזל, משנה לאחרונה את פניו לבלי הכר. במסגרת עבודות שדרוג, מבוצעות במקום עבודות להקמת פארק, שביל אופניים עבודות לשדרוג תשתיות מים, תאורה וביוב.

בתקופה האחרונה, הגיעו לרחוב שכנים חדשים. מלבד גדרות, שלטי אזהרה, ערימות פסולת ועפר ועשבים שוטים, הונחו ברחוב צינורות בטון ענקיים, שחוסמים את מעט מקומות החנייה שעוד נותרו. עד שהביוב השכונתי יחל לזרום בצינורות אלה, מתמרנים תושבי הרחוב ומשתדלים לחנות כחוק ברווח שנותר. מצידו הדרומי מהווה הרחוב את גבול שכונת בקעה, ולאורכו דופן מגורים מובהקת, שכוללת בתים פרטיים, מבני שיכון וכן כמה מבנים היסטוריים בני שתיים עד שלוש קומות שמספרם הולך וקטן בקצב מסחרר. הדופן הצפונית של המתחם כוללת תערובת של מבני מגורים ומבנים בעלי תוכן ציבורי כגון המכללה למנהל, בריכת ירושלים, קופת חולים ובית ספר כנסייתי.

עד לא מזמן הרחוב היה מורכב משני נתיבי תנועה, המופרדים ביניהם בתוואי המסילה ההיסטורי. כעת הרחוב חסום לתנועה ברובו. תוואי המסילה מגודר לכל אורך הרחוב ונגיש אך ורק במעברים להולכי רגל שמקשרים בין רחוב הרכבת לרחוב עמק רפאים ושמיועדים לחציית המסילה עוד מהתקופה שעדיין נסעה על גביה הרכבת.

--

07.05.2010 ~ פורסם בעכבר העיר, כל העיר, ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה